söndag 7 juni 2009

Nu sitter jag här igen

"Skönt att bli av med min blogg, då slipper man hålla på att uppdatera hela tiden" tänkte jag när jag raderade min blogg.se för lite mindre än ett halv år sedan. Nu sitter jag här igen. Som fastklistrad framför min nygjorda blogg. Jag kunde hålla mig ett tag, men nu känner jag mig otroligt sugen på att börja skriva igen. Konstigt ändå hur det kan vara så underhållande att få skriva vad man gör på dagarna. Det blir ju nästan som en hobby. I början av mina bloggfria dagar så tog jag avstånd från allt som blogg hette. Jag läste inga bloggar och jag tänkte inte på min före detta blogg heller. Men ju längre tid jag var utan blogg, desto mer kände jag, shit jag vill ju blogga! Jag började läsa mina kompisars bloggar och blev bara mer sugen. Sedan har jag övervägt i några dagar nu, ska jag starta en blogg eller ska jag inte?


Kan verka som ett lätt beslut, men det tog tid att fundera klart kring detta. Varför jag till slut valde att skaffa mig en blogg var nog för att jag kände mig taggad på att skriva igen och dela med mig av mina vardagliga händelser. En fråga som jag ställde mig själv under min funderartid var "vem skulle vara intresserad av att läsa vad jag har för mig på dagarna?" och svaret var enkelt. Det spelar ingen roll om det inte är någon som ids läsa det jag skriver, för det är skönt att skriva av sig ändå. Dessutom kan det vara positivt att bli av med tankar och sådant som man har i huvudet, för att få plats med nya intryck. Så detta är början på min nya blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar