måndag 8 juni 2009

Tiden går fort så ta vara på varje sekund

Det är otroligt, nu är det bara några få, ynka dagar kvar tills skolan är över. Tiden går så fort så man knappt hinner med. Det var nyss jag började ettan ju, och nu ska jag snart börja tvåan! Ibland känns det som om man inte riktigt hinner med att göra allting man känner för, som om tiden inte riktigt räcker till. Jag antar att det blir vad man gör det till, så jag skyndar att göra allt som jag känner för just vid det tillfället, för om man väntar längre kan det vara för sent. Man måste leva i nuet och njuta av varenda sekund, för den kommer aldrig igen:)

Den här dagen har verkligen varit en sådan dag, oj så kul jag har haft. Har hunnit få dagens motion genom ett idrottspass följt av en löparrunda med taggat sällskap. Senare gick vi till stan och träffade lite roliga människor, åt nyttiga sallader och drack kaffe. Dessutom har jag varit i skolan och gjort ingenting, bara lyssnat på bra redovisningar som folk i klassen hade kvar. Helt perfekt dag alltså!

Imorgon är det skola som gäller på dagen, lite fler redovisningar, betygssnack och tillbakalämning av skolböcker. Ganska slappt alltså. Tänker också planera in en onyttig lunch tillsammans med Malin. Efter det blir det gasen i botten hem för att äta och göra mig klar innan en helkväll i restaurangen på havsbadet. Servera, diska och servera mera. Ska faktiskt bli roligt!

Jag njuter. Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar