torsdag 23 september 2010

You paved the way

Sitter och myser med min fina, fina missekatt just nu. Huset har blivit sålt i veckan och vi flyttar den 15 oktober! Det känns bra! Tills dess ska jag ligga och kramas med Tusse så ofta jag kan varje dag. Hon kan nämligen inte följa med till nya lägenheten. Det känns dåligt.

Min älskade, älskade, älskade, älskade lilla hårboll som har funnits med så länge jag kan minnas. Som alltid kommit och lagt sig på min mage och jamat tröstande varenda gång jag varit ledsen. Som alltid kommer hoppandes upp i sängen då hon märker att det är dags att sova. Som alltid lägger sig tätt, tätt intill mig och börjar kurra. Du ska veta att du är så mycket mer än bara en katt för mig, Tusse. Tanken på att förlora dig gör mig så ledsen.
Du är min finaste ögonsten.


1 kommentar: